Mājaslapa

Tagad visiem cienījamiem uzņēmumiem ir mājaslapa. Un tas nav tikai, lai dalītos ar saviem kontaktiem, bet gan lai efektīvi iepazīstinātu ar savu produktu vai pakalpojumu. Tomēr katru gadu arvien vairāk tiek runāts par tendencēm, kas viļņo mājaslapās. Daži nāk un daži aiziet. Esam izveidojuši sarakstu ar dažām svarīgākajām tēmām un iespējām, kuras, mūsuprāt, nākotnē varētu atrast mājaslapā. Tātad, kādas varētu būt mājaslapas, kas šodien izceļas klientu un konkurentu acīs?

Lasiet tālāk un padomājiet, vai jūsu uzņēmums varētu kļūt par daļu no inovācijas. Vai vēlaties pilnībā jaunu mājaslapu vai būtiski pārstrādāt veco? Sazinieties ar mums! Mēs pārzinām galvenās tendences, zinām, kā tās piemērot, un mēs izveidosim mājaslapu, ar kuru jūs varēsiet lepoties.

Izšķiroša nozīme ir ērtai lietošanai mobilajās ierīcēs

Aptaujas liecina, ka vairāk nekā puse mājaslapu apmeklējumu jau tiek veikti no mobilajām vai planšetdatora ierīcēm. Ir ļoti svarīgi, lai vietnes un to mobilās versijas būtu darba kārtībā. Tas, cita starpā, nozīmē pēc iespējas lietotājam draudzīgāku izkārtojumu, izvairīšanos no hipersaitēm un liela un salasāma fonta izmantošanu.

Jābūt iespējai ritināt ar vienu pirkstu, un izvēlnes jāatver ar vienu klikšķi uz leju. Tas padarīs ērtāku vietnes apmeklēšanu mobilajā ierīcē un nodrošinās, ka klienti, kas apmeklē vietni tālrunī, neapmaldīsies un neatteiksies no apmeklējuma. Svarīgs ir arī ātrums, un mobilā versija nekad nedrīkst būt lēna un gausa, jo tas ātri vien atbaidīs apmeklētājus. Starp citu, Google ir paziņojis, ka tagad sagaida, lai katrai vietnei būtu laba mobilā versija. Ja tā nav, diemžēl tā vairs nav pirmā lieta, kas tiek meklēta.

Mazāk ir vairāk

Mēs jau esam pagājuši laiki, kad katra vietne vēlējās izcelties ar īpaši īpašām funkcijām un eksplozīvu dizainu. Kāds bija rezultāts? Lapas bija lēnas, pārblīvētas un visa nepieciešamā informācija pazuda gaismas plūsmā.

Mūsdienās ir apzināta vienkārša patiesība – klienti nenāk uz mājaslapu ar konkrētu mērķi. Vairumā gadījumu tas ir, lai uzzinātu par produktu vai pakalpojumu un to iegādātos vai pasūtītu. Informācijai jābūt uzreiz atrodamai. Klienti vēlas lasīt par uzņēmumu un tā veidotājiem.

Piemēram, komandas bildes un komandas locekļu iepazīstināšana palielina uzticamību. Mājaslapās ir jāiekļauj arī kontaktinformācija un atrašanās vietas apraksts. Aizvien biežāk lapās ir atrodami arī tērzēšanas roboti, t. i., iespēja sazināties ar uzņēmumu tieši. Šo iespēju novērtē arī uzņēmumi, jo tā ievērojami samazina tālruņa zvanu skaitu, ar kuriem sākas darba diena.

Mājaslapai ir jāizceļ to piedāvātie produkti un pakalpojumi.

Mūsdienās jums patiešām ir jāpieliek pūles, lai aprakstītu savu produktu vai pakalpojumu, lai izceltos no citiem. Ko tur varētu atrast? Protams, visaptverošs apraksts ar lielisku galeriju. Tā kā video saturs joprojām ir iecienīts jaunākās paaudzes vidū, tiks novērtēti arī videoklipi par to, kā lietot produktu.

Taču ir vēl viena joma, ko klienti tagad vēlas redzēt, un tā ir citu klientu vērtējumi un atsauksmes. Jūs varat slavēt savu produktu vai pakalpojumu līdz debesīm, taču patiesībā tiek uzklausītas atsauksmes, kur klients godīgi pateiks, vai par to ir vērts tērēt naudu.

Jaunākā paaudze augstu novērtē arī to, ja tam pievienoti godīgi pircēja uzņemti produkta attēli, kurus var radīt, pateicoties sociālajiem medijiem, kuros tiek izmantots unikāls zīmolam raksturīgs hashtag. Tātad, ja jūsu produkta/pakalpojuma lapā ir (SEO draudzīgs) apraksts, galerija, lietošanas videoklipi, atsauksmes, kā arī reāli attēli no sociālajiem medijiem, jūs esat radījis pietiekamu pamatu, lai klients varētu veikt pirkumu, un jūsu mērķlapas tiek ierindotas arī Google.

SEO dod labumu gan vietnēm, gan klientiem

Izmantojot SEO (optimizāciju meklētājprogrammām), uzņēmumi nopelna savu vietu meklētājprogrammu augšgalā. SEO kā process ir ārkārtīgi spēcīgs mārketinga rīks, kas “piesaista” klientus, kuri meklē piedāvājumus. Šajā procesā mājaslapas koncentrējas uz atslēgvārdiem, kas varētu būt svarīgi klientam.

Uzņēmumam ir ļoti izdevīga un efektīva SEO optimizācija. Tomēr aizvien biežāk no tā labumu gūst arī klients, kas apmeklē lapu. Kā? Jo Google kā meklētājprogramma mūsdienās kļūst arvien prasīgāka. Piemēram, vietnes, kas nav labā mobilajā kārtībā, netiks parādītas meklēšanas augšdaļā. Vai arī tie, kuri izmanto atpakaļsaites uz savu lapu nejaušās vietās drauga lapā. Mājaslapas, kas ir lēnas un ilgi ielādējas, vairs netiks labi ierindotas meklēšanā. Īsāk sakot, Google ir prasīga, un tas nozīmē, ka vietnēm un to veidotājiem ir jāstrādā arvien vairāk, lai izvairītos no “sodīšanas” ar zemākām vietām. Uzvarētāji būs vidusmēra lietotāji, kuri vienmēr būs vieni no pirmajiem, kas atradīs augstas kvalitātes lapas, kas atbilst viņu vajadzībām.

Noderīgs saturs piesaista arī gadījuma apmeklētājus

Gandrīz visās mājaslapās jau ir iekļauts kāds no bloga ierakstiem, lai tās izceltos meklēšanā. Koncentrēšanās uz atslēgvārdiem ir pievilcīga Google, bet var nebūt tik pievilcīga klientiem. Patiesībā arvien vairāk rakstu un bloga ierakstu ir atslēgvārdu virkne, kurā pazūd saturs. Lai gan sākotnēji tas var sniegt panākumus meklēšanā, diemžēl prieks nav ilgs. Kādā brīdī Google saprot, ka mājaslapas var piesaistīt apmeklētājus, lai izlasītu rakstu, bet viņi tik un tā pārāk ātri to pamet, jo neatrod neko noderīgu. Tāpēc ar mājaslapu saturu atbildīgajām personām ir jāstrādā arvien smagāk un grūtāk.

Svarīgi ir ne tikai tas, kādus atslēgvārdus klienti meklē, bet arī tas, kas viņus patiešām interesē. Kā jūs atrodat šīs tēmas? Līdz šim visefektīvākā pieeja ir bijusi esošo klientu intervēšana. Tai nav jābūt vairāku stundu ilgai padziļinātai analīzei (lai gan tā var būt), bet gan dažiem jautājumiem, uz kuriem lūdzat atbildēt lojālam klientam. No šīm atbildēm jūs jau varat secināt, kādas tēmas un jautājumi viņiem patiešām ir svarīgi. Kopumā, par laimi, darba lauks vietējā valodā joprojām ir samērā plašs, un ir daudz tēmu, par kurām vēl nav rakstīts neviens raksts.

Tīri audekli rada viļņus dizainā

Mājaslapai jāseko līdzi tendencēm gan satura, gan dizaina ziņā. Mēs jau runājām par to, ka lapai jāizskatās vienkāršai, nevis sarežģītai. Turklāt mūsdienās ļoti iecienīta ir arī tipogrāfija jeb teksta vizualizācija. Jūs varat redzēt atšķirīgus fontus un lielus burtus. Tāpat arī ilustrācijas – gan abstraktās, gan cilvēciskās. Mājaslapu dizaineri ir norādījuši, ka mājaslapā arvien svarīgāk ir atstāt vietu un tukšu telpu. Šādā veidā acs nekad nenogurst izvēlēties un izlasīt svarīgāko tekstu. Šim nolūkam virsmas tiek izmantotas arī kā t. s. Caurspīdīgums un gaisīgums.

 

Mājaslapas dizains pirms un pēc:

 

Uzņēmējdarbības cilvēciskā puse palīdz atšķirt


Kā jau minēts iepriekš, mūsdienu klienti sagaida, ka uzņēmumu vietnes tiks papildinātas ar komandas locekļu fotoattēliem, kā arī iepazīstināšanu ar tiem. Tā kā var būt daudz dažādu līdzīga produkta vai pakalpojuma sniedzēju, cilvēciskais elements ir tas, kas palīdz atšķirties. Kā vēl varat parādīt savus veidotājus un komandas biedrus savā vietnē?

Papildus attēliem varat izmantot arī īsus videoklipus, kuros mājaslapas dizaineris stāsta par to, kāpēc viņam patīk viņa darbs un kas viņam tajā patīk visvairāk. Vai arī uzņēmuma ievadā varētu iekļaut videoklipu, kurā īpašnieks stāsta par to, kā uzņēmums sāka savu darbību. Uzņēmuma atrašanās vietu var arī parādīt, piemēram, ar drona uzņemtu kadru no augšas.

Bloga ziņojumos un citos rakstos var izmantot arī fotogrāfijas, kas uzņemtas uz vietas, nevis no foto bankas. Protams, mājaslapām nav jāpārvēršas par sociālo mediju kontiem, lai dalītos ar ikdienas fotoattēliem, taču apmeklētāji ļoti atzinīgi vērtē zināmu cilvēcību citādi un atsauksmes par uzņēmuma produktciju vai pakalpojumiem.

 

Parādīšanās ar palīdzēšanu citiem rada interesi

Jo jaunākai paaudzei veidojat lapas, jo svarīgāk viņiem ir zināt, vai uzņēmums rīkojas sociāli atbildīgi. Kā un ar ko to var izcelties mājaslapā? Piemēram, aprakstot sava uzņēmuma vērtības un mērķus. Jaunieši novērtē, ja uzņēmums saprot savu ietekmi un dara visu iespējamo, lai to izmantotu pozitīvā veidā. Tas ietver daudzas lietas.

Pirmais ir ietekme uz vidi. Uzņēmumu mājaslapās ir aprakstīts, ko tie dara, lai samazinātu savu negatīvo ietekmi uz vidi (otrreizēja pārstrāde, atkritumu samazināšana u. c.). Ietekme uz sabiedrību ir arī tas, kas atstāj labu iespaidu, rakstot par par kompaniju. Tas tiek uztverts kā “dot kaut ko atpakaļ” cilvēkiem, kas dzīvo uzņēmuma darbības apkaimē.

Piemēram, dažos lielos vietējos uzņēmumos darbiniekiem tiek rīkotas brīvprātīgā darba dienas, kad viņi kā grupa dodas sabiedriskā vietā un dara kaut ko labu vietējam reģionam. Dažreiz tā ir ciemata dārza sakopšana, dienas pavadīšana kopā ar vecāka gadagājuma cilvēkiem pansionātā vai pat palīdzība dzīvnieku patversmē. Lai ko uzņēmums darītu, lai pozitīvi ietekmētu sabiedrību, to noteikti varētu uzsvērt mājslapā.

 

Mājaslapas var sekot tendencēm, bet vienlaikus saglabāt savu atšķirību.

Mūsu izceltās jaunās un vecākās tēmas ir kļuvušas aktuālas un, iespējams, paliks. Iesakām vismaz apsvērt iespēju tos pievienot savā sākumlapā, lai izceltos tiešsaistes pasaulē. Tajā pašā laikā, sekojot tendencēm, nav vērts zaudēt savu personību – galu galā, galu galā tieši par to jūs mīl klienti.

vDisign specializējas tādu mājaslapu izstrādē, kas ir gan modernas, gan mūsdienu stilam atbilsošas.

Sazinieties ar mums, un mēs izveidosim jums kvalitatīvu mājaslpau, ar kuru varēsiet lepoties!