E-pasta mārketinga veiksmes stāsts

160 potenciālie klienti divu mēnešu laikā

Izlauzties jaunā tirgū nekad nav viegli, jo īpaši tad, ja uzņēmums vēl nav plaši pazīstams. Tieši ar šādu problēmu saskārās Ilze un Jānis – Vācijā ražoto vēja turbīnu izplatītāji Latvijā. Luvside ražo mazās vēja turbīnas, kas palīdz uzņēmiem radīt ilgtspējīgu un autonomu enerģijas ieguves avotu. Tā kā Ilze un Jānis sāka savu darbību pavisam nesen, mēs izveidojām e-pastu kampaņu – un rezultāti mūs pārsteidza!

Izaicinājums: Iegūt atpazīstamību Baltijas reģionā

Luvside mērķauditorija ir mazie un vidējie ražošanas un pašvaldību uzņēmumi, kuri atrodas piejūras reģionā un ir tendēti uz ilgtspējību. Tāpat vēlējāmies pastāstīt par Luvside vēja turbīnām arī arhitektiem un moduļu māju ražotājiem, lai potenciāli izveidotu ilgtermiņa sadarbību nākotnes projektos.

 E-pastu kampaņas izveides stratēģija: soli pa solim

Lai arī pārdošana ir ciparu spēle, uzstādot kampaņas, mēs vienmēr fokusējamies uz kvalitāti, nevis kvantitāti. Mums nav svarīgi, kāds ir kampaņas atbilžu rādītājs (reply rate), bet gan tas, cik no šīm atbildēm ir pozitīvas.
Lai izvairītos no e-pastu iekļūšanas mēstulēs jeb spam, ir vairāki priekšdarbi, ko veicam, lai sagatavotu kampaņu, piemēram:

1. Solis – e-pasta adrešu izveide un uzsildīšana

Visām kampaņām iesakām izveidot atsevišķu domēnu ar maksimums 6 e-pasta adresēm, lai tas neietekmē klienta primāro domēna reitingu.

Tāpat jaunizveidotās e-pasta adreses ir “jāuzsilda” (warm up). Jauniem e-pastiem un domēniem bieži vien trūkst reputācijas, kas ietekmē e-pastu nokļūšanu spam mapē. Uzsildīšanas process ilgst 2-3 nedēļas, sistēma sūta automātiskus ziņojumus uz jauno e-pasta adresi, pakāpeniski palielinot apjomu.

Kad uzsildīšanas process ir beidzies, tiek uzstādīts limits – 30 izsūtīti e-pasti dienā no vienas e-pastu adreses.

 

2. Solis – mērķauditorijas atlasīšana

Lai pārliecinātos, ka ziņojums sasniedz pareizo cilvēku, ir vairāki filtri, ko ņemam vērā, segmentējot datubāzi, piemēram:

  • Lokācija: Latvijas un Igaunijas piejūras reģions
  • Industrija: Ražošana, pašvaldību uzņēmumi, arhitekti un moduļu māju ražotāji

3. Solis – teksta sagatavošana

Tika izveidota automatizēta 3 e-pastu sekvence. Šeit apkopoti 3 soļi, ko darījām, lai maksimizētu iesaisti:

  • Tika izmantotas personalizācijas, uzrunājot saņēmēju vārdā, iekļaujot uzņēmuma nosaukumu un industriju, lai pielāgotu ziņojumu tieši mērķauditorijai.
  • Tika izveidota teksta randomizācija (spintax), piemēram, uzrunai, ieguvumiem, CTA jeb aicinājumam, lai izsūtītie ziņojumi ir pēc iespējas atšķirīgāki, tādējādi samazinot iespēju nokļūt spam.
  • Tika veikta A/B testēšana dažādām e-pasta variācijām un sekots līdzi rezultātiem, lai zinātu, kura variācija ir efektīvāka, deaktivizējot variāciju, kas nenes tik labus rezultātus.

4. Solis – kampaņas palaišana un rezultāti

Tas, ka kampaņa būs veiksmīga, bija skaidrs jau pirmajās dienās, kad saņēmām vairāk nekā 20 pozitīvās atbildes nedēļas laikā. Rezultāti bija tik pārsteidzoši labi, ka nākamajā mēnesī izlēmām turpināt kampaņu arī Igaunijā, optimizējot kampaņu, balstoties uz iepriekšējiem rezultātiem.

Rezultāti Latvijā pirmā mēneša laikā:

Pirmais e-pasts:

  • 694 izsūtīti e-pasti
  • 144 atbildes uz pirmo e-pastu (20.7% atbilžu rādītājs jeb reply rate)
  • 50 pozitīvas atbildes (34.7% no visām atbildēm)

Otrais e-pasts:

  • 499 izsūtīti e-pasti
  • 143 atbildes (28.7%)

27 pozitīvas atbildes (18.9%)

Trešais e-pasts:

  • 303 izsūtīti e-pasti
  • 44 atbildes (14.5%)

5 pozitīvas atbildes (11.4%)

Rezultāti Igaunijā otrā mēneša laikā:

Pirmais e-pasts:

  • 1442 izsūtīti e-pasti
  • 136 atbildes uz pirmo e-pastu (9.4% atbilžu rādītājs jeb reply rate)
  • 47 pozitīvas atbildes (34.6% no visām atbildēm)

Otrais e-pasts:

  • 1133 izsūtīti e-pasti
  • 181 atbildes (16%)
  • 20 pozitīvas atbildes (11%)

Trešais e-pasts:

  • 862 izsūtīti e-pasti
  • 90 atbildes (10.4%)

5 pozitīvas atbildes (5.5%)

2 mēnešu laikā kampaņas rezultātā mums ne tikai izdevās iepazīstināt uzņēmumus ar Luvside, bet arī piesaistīt 160 potenciālos klientus!

Spied uz pogas “Pieteikties bezmaksas konsultācijai”, un mēs palīdzēsim izveidot e-pastu mārketinga stratēģiju, kas ienesīs nevis vienkārši atbildes, bet tieši pozitīvās atbildes no maksātspējīgiem uzņēmumiem, kas ir Tavā mērķauditorijā!