Izlauzties jaunā tirgū nekad nav viegli, jo īpaši tad, ja uzņēmums vēl nav plaši pazīstams. Tieši ar šādu problēmu saskārās Ilze un Jānis – Vācijā ražoto vēja turbīnu izplatītāji Latvijā. Luvside ražo mazās vēja turbīnas, kas palīdz uzņēmiem radīt ilgtspējīgu un autonomu enerģijas ieguves avotu. Tā kā Ilze un Jānis sāka savu darbību pavisam nesen, mēs izveidojām e-pastu kampaņu – un rezultāti mūs pārsteidza!
Luvside mērķauditorija ir mazie un vidējie ražošanas un pašvaldību uzņēmumi, kuri atrodas piejūras reģionā un ir tendēti uz ilgtspējību. Tāpat vēlējāmies pastāstīt par Luvside vēja turbīnām arī arhitektiem un moduļu māju ražotājiem, lai potenciāli izveidotu ilgtermiņa sadarbību nākotnes projektos.
Lai arī pārdošana ir ciparu spēle, uzstādot kampaņas, mēs vienmēr fokusējamies uz kvalitāti, nevis kvantitāti. Mums nav svarīgi, kāds ir kampaņas atbilžu rādītājs (reply rate), bet gan tas, cik no šīm atbildēm ir pozitīvas.
Lai izvairītos no e-pastu iekļūšanas mēstulēs jeb spam, ir vairāki priekšdarbi, ko veicam, lai sagatavotu kampaņu, piemēram:
Visām kampaņām iesakām izveidot atsevišķu domēnu ar maksimums 6 e-pasta adresēm, lai tas neietekmē klienta primāro domēna reitingu.
Tāpat jaunizveidotās e-pasta adreses ir “jāuzsilda” (warm up). Jauniem e-pastiem un domēniem bieži vien trūkst reputācijas, kas ietekmē e-pastu nokļūšanu spam mapē. Uzsildīšanas process ilgst 2-3 nedēļas, sistēma sūta automātiskus ziņojumus uz jauno e-pasta adresi, pakāpeniski palielinot apjomu.
Kad uzsildīšanas process ir beidzies, tiek uzstādīts limits – 30 izsūtīti e-pasti dienā no vienas e-pastu adreses.
Lai pārliecinātos, ka ziņojums sasniedz pareizo cilvēku, ir vairāki filtri, ko ņemam vērā, segmentējot datubāzi, piemēram:
Tika izveidota automatizēta 3 e-pastu sekvence. Šeit apkopoti 3 soļi, ko darījām, lai maksimizētu iesaisti:
Tas, ka kampaņa būs veiksmīga, bija skaidrs jau pirmajās dienās, kad saņēmām vairāk nekā 20 pozitīvās atbildes nedēļas laikā. Rezultāti bija tik pārsteidzoši labi, ka nākamajā mēnesī izlēmām turpināt kampaņu arī Igaunijā, optimizējot kampaņu, balstoties uz iepriekšējiem rezultātiem.
Pirmais e-pasts:
Otrais e-pasts:
27 pozitīvas atbildes (18.9%)
Trešais e-pasts:
5 pozitīvas atbildes (11.4%)
Pirmais e-pasts:
Otrais e-pasts:
Trešais e-pasts:
5 pozitīvas atbildes (5.5%)
2 mēnešu laikā kampaņas rezultātā mums ne tikai izdevās iepazīstināt uzņēmumus ar Luvside, bet arī piesaistīt 160 potenciālos klientus!
Spied uz pogas “Pieteikties bezmaksas konsultācijai”, un mēs palīdzēsim izveidot e-pastu mārketinga stratēģiju, kas ienesīs nevis vienkārši atbildes, bet tieši pozitīvās atbildes no maksātspējīgiem uzņēmumiem, kas ir Tavā mērķauditorijā!